Title Image

Blog

Wat jij kan leren van Red Bull

  |   Video Marketing   |   No comment

YOUTUBE VOOR BEDRIJVEN: WAT JIJ KAN LEREN VAN RED BULL

Red Bull is het populairste merk op YouTube. Het Red Bull YouTube kanaal kan rekenen op meer dan 3,5 miljoen abonnees. De sprong uit de ruimte van Felix Baumgartner werd in oktober 2012 zelfs door meer dan 8 miljoen mensen live gevolgd. Ook al koestert jouw bedrijf misschien iets bescheidenere ambities. Dat wil nog niet zeggen dat je hiervan niets kan leren.

 

YouTube gebruiken

De meeste onder ons zijn ondertussen overtuigd van de impact van video. Draadloos video kijken op een smartphone of tablet is dagelijkse kost geworden. Misschien heb je zelf wel kinderen die op zondag met je tablet of smart tv rondsnuffelen op YouTube. YouTube is een hit. YouTube wordt steeds populairder. Maar aan de andere kant blijft het opmerkelijk hoe weinig bedrijven gebruik maken van videocommunicatie. Laat staat het YouTube platform gebruiken.

 

Red Bull is al jaren actief op het platform en gebruikt YouTube als belangrijke peiler binnen het marketingstrategie.

 

Doelgroep

Post niet zomaar een bedrijfsfilmpje op YouTube. Vertel authentieke verhalen die boeiend zijn voor je doelpubliek en die aanleunen bij hun interesses. Ontwikkel videoformats in functie van je bedrijfsvisie en marketingstrategie.

 

De spectaculaire filmpjes op het Red Bull kanaal liggen in de lijn van de “Red Bull geeft je vleugels” slogan en stralen perfect de waarden van het bedrijf uit.

 

Regelmaat

Net zoals bij een tv-zender is programmatie belangrijk om een trouw publiek op te bouwen. Maak reeksen van video’s volgens een vast formaat en publiceer regelmatig nieuwe video’s. In een ideaal scenario heb je vaste tijdstippen waarop je nieuwe content online zet.

 

Red Bull publiceert bijna dagelijks nieuw materiaal, maar met 1 video per week behoor je al tot de goede leerlingen van de klas.

 

Structuur

blog-youtube-redbullVeel YouTube kanalen zijn onoverzichtelijk. Voor je het weet lopen bezoekers hopeloos verloren. Met een goede indeling van je startpagina en het gebruik van afspeellijsten help je bezoekers enorm. Een kanaaltrailer kan je nieuwe bezoekers welkom heten en vragen om abonnee te worden. Gebruik afspeellijsten om video’s te groeperen rond thema’s of evenementen.

 

Red Bull gebruikt afspeellijsten per sport en vult dit aan met speciale playlists zoals concertopnames uit de Red Bull Studio.

 

Herkenbaarheid

Je bedrijf moet duidelijk herkenbaar zijn. YouTube geeft je de mogelijkheid om een kanaal in te stellen volgens de huisstijl van je bedrijf. Een goede kanaalbanner, portret en een aangepaste kanaaltrailer zorgen voor de visuele herkenbaarheid. Gebruik ook de mogelijkheden om relevante tekst en links toe te voegen aan je kanaal. Ze zorgen bovendien voor een positief effect op Google zoekopdrachten.

No Comments

Post A Comment